ανακατεύθυνση

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Δευτέρα, 18 Απριλίου 2011

λαϊκή συσπείρωση για αγορά πλοίου από τους δήμους Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χαρακτηρίζονται από τα σοβαρά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους των νησιών, τους ναυτεργάτες που εργάζονται στα ακτοπλοϊκά πλοία, τους παραγωγούς αγροτικών και άλλων προϊόντων στα νησιά, τους χιλιάδες εργαζόμενους που κατοικούν στην ηπειρωτική Ελλάδα και θέλουν να επισκεφθούν τα νησιά για οποιοδήποτε λόγο.
Είναι προβλήματα που προκαλούνται από τις πολιτικές που ακολούθησαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Πολιτικές στη
βάση της στρατηγικής της ΕΕ, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και τη διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας για τον καθορισμό της τιμής των εισιτηρίων και το ναύλο των εμπορευμάτων
Σε αυτή τη βάση αιτία των προβλημάτων στις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες είναι ότι η ιδιοκτησία των πλοίων είναι στα χέρια των εφοπλιστών, ότι κριτήριο του σχεδιασμού της ανάπτυξης της Ακτοπλοΐας είναι τα κέρδη των εφοπλιστών και των άλλων τμημάτων της πλουτοκρατίας που επενδύουν σε αυτό το χώρο.
Όλα αυτά τα χρόνια επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις μας για τις εξελίξεις στην Ακτοπλοΐα και τις επιπτώσεις που αυτές προκαλούν στους ναυτεργάτες, τους κατοίκους των νησιών. O εφοπλιστής Μανούσης άφηνε για μήνες απλήρωτους τους ναυτεργάτες και χωρίς συγκοινωνία το νησί της Σαμοθράκης. Η Λαϊκή Συσπείρωση στήριξε τότε ολόπλευρα των αγώνα των ναυτεργατών και κατήγγειλε όλες τις υπονομευτικές ενέργειες πλοιοκτήτη – εργοδότη, Νομάρχη και ΥΕΝ.

Είναι φανερό ότι:

§ Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επηρεάζουν καθοριστικά την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα στο νησιώτικο σύμπλεγμα του βορείου Αιγαίου και ειδικότερα την Σαμοθράκη.

§ Όλοι οι δείκτες δείχνουν ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών
συγκοινωνιών με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους -τους ΕΒΕ, τους αγρότες, τους κατοίκους των νησιών και ιδιαίτερα της Σαμοθράκης.

§ Ο οικονομικός προγραμματισμός της εργατικής λαϊκής οικογένειας,
συνθλίβεται από την εκτίναξη στα ύψη της τιμής των εισιτηρίων και στα ναύλα των εμπορευμάτων με την εφαρμογή του νόμου 2932/2001 που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ.

§ Έχουμε συρρίκνωση ή υποβάθμιση των δημόσιων υποδομών, Υγείας,
Εκπαίδευσης, Πολιτισμού.

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. με την στήριξη των δυνάμεων τους στην Τοπική Διοίκηση στηρίζουν και υλοποιούν τις διεκδικήσεις των εφοπλιστών και συγκεκριμένα:

-Την κατάργηση του όριου ηλικίας απόσυρσης παροπλισμού των υπερήλικων νηοσυντήρητων πλοίων.

-Να συνεχίσουν τα σαπιοκάραβα να ταξιδεύουν αυξάνοντας τους
κινδύνους, για την ασφάλεια της ζωής των επιβατών και των ναυτεργατών.

- Να καθορίζουν αυθαίρετα οι εφοπλιστές τις τιμές στα εισιτήρια των
επιβατών, στα ναύλα των εμπορευμάτων, στη συχνότητα των δρομολογίων και
γενικότερα στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.

- Τον αυθαίρετο-παράνομο παροπλισμό μέρους του ακτοπλοϊκού στόλου
από τους εφοπλιστές.

- Το ξεπούλημα των λιμανιών στους εφοπλιστές, που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές.

- Την άρση του καμποτάζ και την πλήρη απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών.

Από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι η πολιτική εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων που ακολουθεί σήμερα η κυβέρνηση της ΠΑΣΟΚ και χθες οι κυβερνήσεις της Ν.Δ., η πολιτική που θεωρεί εμπόρευμα τις υπηρεσίες της ακτοπλοΐας, που κινητήρια δύναμη, βασικό κίνητρο έχει το κέρδος του κεφαλαίου, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα. Αντίθετα θα τα οξύνει και θα τα αναπαράγει. Σ΄αυτή την κατέυθυνση κινείται και η πρόταση των Δημάρχων Αλεξ/πολης και Σαμοθράκης για αγορά πλοίου που θα επιβαρύνει τους ίδιους τους δημότες.

Οι προτάσεις μας

• Η Λαϊκή Συσπείρωση υποστηρίζει ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στρατηγικήςσημασίας, που συνδέονται με την άμυνα της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών, δεν μπορεί να είναι στα χέρια των εφοπλιστών δεν μπορούν να λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος.

• Οι Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για να εκπληρώσουν το κοινωνικό τους ρόλο,
για να μετατραπούν σε εργαλείο ανάπτυξης προς όφελος των εργαζομένων, των
λαϊκών στρωμάτων, πρέπει να γίνουν περιουσία του λαού.

Η πρόταση μας βλέπει μπροστά, στοχεύει στην ικανοποίηση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων των νησιών, των λαϊκών στρωμάτων (επιβατών) των ναυτεργατών, της ανάπτυξης του νησιώτικου συμπλέγματος και ειδικά της Σαμοθράκης.

Παλεύουμε για :

• καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα,
αλλά και μεταξύ των νησιών καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου,

• ασφαλή και σύγχρονα πλοία,

• μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των
οχημάτων κατά 50% τη στήριξη με επιπλέον εκπτώσεις των συνταξιούχων, των
φοιτητών, των ΑΜΕΑ, των πολυτέκνων και των στρατιωτών,

• πλήρη, σταθερή εργασία για τους ναυτεργάτες, μείωση του ημερήσιου
εργάσιμου χρόνου, 7ωρο, 5νθήμερο, 35ωρο,

• μισθούς και συντάξεις, εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα που
ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας,

• άμεση βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την ασφαλή και
απρόσκοπτη πρόσδεση των πλοίων στα νησιά,

• Αποτροπή της παραπέρα ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και επαναφορά στο
δημόσιο όσων έχουν ιδιωτικοποιηθεί,

• Σ' αυτή την κατεύθυνση, για την καλύτερη οργάνωση της ακτοπλοΐας η Λαϊκή Συσπείρωση προτείνει τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο.