ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
Η μείωση του τζίρου έως και 50%, αλλά και η «μετανάστευση» οδηγών στη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ για να αγοράσουν φτηνότερη βενζίνη πλήττουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης.
O αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας και πρόεδρος των πρατηριούχων τoυ νομού Κιλκίς, Γιάννης Μαγλουσίδης, τονίζει ότι από τα 1.000 - 1.100 πρατήρια που έχουν βάλει λουκέτο από την αρχή του χρόνου σε όλη τη χώρα, τα 600 - 700 βρίσκονται στη Β. Ελλάδα. Ιδιαίτερα στις παραμεθόριες περιοχές, στα σύνορα με Βουλγαρία και ΠΓΔΜ δεν έχει απομείνει σχεδόν κανένα πρατήριο ανοιχτό επί ελληνικού εδάφους.
«Μόνο στονομό Κιλκίς έκλεισαν το τελευταίο διάστημα άλλα έξι πρατήρια. Η μείωση της κίνησης και του τζίρου είναι δραματική και όσοι δεν έχουν ιδιόκτητα πρατήρια και πρέπει να πληρώσουν ενοίκιο δεν αντέχουν. Επιπλέον της μείωσης της ζήτησης από την αρχή του έτους, λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής, σε όλη τη χώρα, οι παραμεθόριοι νομοί έχουμε το πρόβλημα της Βουλγαρίας και της ΠΓΔΜ. Πολλοί είναι οι οδηγοί που εξακολουθούν να πηγαίνουν στις γειτονικές χώρες για να φουλάρουν φτηνότερα, καθώς τα πρατήρια που λειτουργούν σε μικρή απόσταση από τα σύνορα πουλάνε την αμόλυβδη στο 1,05 - 1,15, ενώ στην Ελλάδα η αμόλυβδη έχει 1,55. Βέβαια, αν απομακρυνθεί κανείς από τα σύνορα, η αμόλυβδη πωλείται στα Σκόπια κάτω από το ένα ευρώ. Δυστυχώς, δε γίνεται κανένας έλεγχος στα σύνορα και πλέον δεν έχει μείνει σχεδόν κανένα πρατήριο κοντά στα σύνορα επί ελληνικού εδάφους», σημείωσε ο κ. Μαγλουσίδης.
Ανάλογη είναι η κατάσταση σχεδόν σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης, όπου τα περισσότερα πρατήρια επιβιώνουν λόγω του πετρελαίου θέρμανσης.
«Δυστυχώς, συνεχίζεται η ίδια κατάσταση και συνεχώς κλείνουν πρατήρια ειδικά στις περιοχές κοντά στα σύνορα. Πλέον στον Εβρο έχουμε δύο διόδους για τη Βουλγαρία, εκτός από το Ορμένιο, και από τον Κυπρίνο», επισήμανε η Βασιλική Καλαϊτζή, πρόεδρος της Ενωσης Βενζινοπωλών Βόρειου Εβρου.
«Μέσα στο 2010 στο νομό Σερρών έκλεισαν τουλάχιστον 30 βενζινάδικα και πλέον λειτουργούν λιγότερα από 180, πολλά από αυτά μόνο με πετρέλαιο θέρμανσης. Η κατανάλωση βενζίνης έχει μειωθεί κατά 40%-50%, καθώς όλοι βάζουν μικρή ποσότητα καυσίμων και κανείς δε φουλάρει. Ειδικά, τα πρατήρια κοντά στα σύνορα δεν έχουν καθόλου δουλειά. Ολοι οι οδηγοί πηγαίνουν βόλτα για βενζίνη και τσιγάρα στη Βουλγαρία και επιστρέφουν. Επιπλέον, με την αύξηση της τιμής των καυσίμων, πρέπει να έχουμε τεράστια κεφάλαια δεσμευμένα και έτσι αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας. Η κατάσταση είναι δραματική», τόνισε ο Γιώργος Κοτζάογλου, πρόεδρος της Ενωσης Πρατηριούχων Σερρών.
Ακόμη όμως και στους νομούς, όπου τα σύνορα απέχουν αρκετά χιλιόμετρα από τις πόλεις τα προβλήματα για τους πρατηριούχους είναι σημαντικά.
«Στην πόλης της Ξάνθης το τελευταίο διάστημα έχουν κλείσει πέντε πρατήρια, ενώ αρκετά ακόμη στην περιφέρεια του νομού υπολειτουργούν. Από εμάς τα σύνορα απέχουν 50 χλμ. και έτσι από την πόλη δε συμφέρει κάποιον να μεταβεί στη Βουλγαρία για να αγοράσει βενζίνη. Η κρίση έχει να κάνει με τη μείωση των πωλήσεων, λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης του κόσμου, τις καθυστερήσεις στις πληρωμές και την έλλειψη ρευστότητας. Στην πόλη της Ξάνθης είχαμε 25 πρατήρια, τα πέντε έκλεισαν και ακόμη δύο υπολειτουργούν, δηλαδή ένα στα 4 έχει σοβαρό πρόβλημα», σημείωσε ο Ιωάννης Σιούτας, πρόεδρος των Βενζινοπωλών Ξάνθης.
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=73040
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου