Κυρώθηκε στην ολομέλεια της τουρκικής εθνοσυνέλευσης η «Συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Τουρκίας για την κατασκευή δεύτερης διασυνοριακής οδικής γέφυρας μεταξύ των δύο χωρών στην περιοχή της συνοριακής διόδου Κήποι - Ipsala» που είχε υπογραφεί στις
10 Ιουνίου 2006. Το σχετικό νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα από την ολομέλεια της εθνοσυνέλευσης, δηλ. το σύνολο των 250 βουλευτών που ψήφισαν. Πάντως ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης (Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα) Ονούρ Οϊμέν κατά τη συνεδρίαση είπε πως στο άρθρο 6 της εν λόγω συμφωνίας αναφέρεται ότι η ευθύνη για τη διενέργεια των σχετικών μελετών σύμφωνα με τους όρους των διεθνών διαγωνισμών ανήκει στην ελληνική «Εγνατία Οδός ΑΕ» και τόνισε πως η τουρκική κυβέρνηση θα πρέπει να επεξηγήσει την κατάσταση, αφού όπως είπε, «σε τέτοιες περιπτώσεις οι ρυθμίσεις γίνονται με κοινές πρωτοβουλίες και κοινές εταιρείες».
Ο βουλευτής Αδριανούπολης του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης Νετζντέτ Μπουντάκ, σε δήλωση που έκανε αργότερα ανέφερε ότι «η υπάρχουσα γέφυρα έχει μήκος 800 μέτρων εκ των οποίων τα 357 μέτρα ανήκουν στην ελληνική επικράτεια. Κατασκευάστηκε το 1958 και έχει πλάτος 7,5 μέτρων. Πρόκειται για ανεπαρκή γέφυρα, αφού δημιουργούνται μεγάλες ουρές από τις νταλίκες».
Η εν λόγω Ελληνοτουρκική συμφωνία είχε κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων στις 18 Ιουνίου 2007 με το νόμο 3579/2007.
Στο αιτιολογικό του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων αναφερόταν ότι «η δεύτερη διασυνοριακή γέφυρα θα κατασκευαστεί πλησίον της υφιστάμενης οδικής γέφυρας. Η κατασκευή της νέας γέφυρας θα γίνει από την κάθε χώρα, στα πλαίσια της επικράτειας της.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι αρμόδια για την ετοιμασία όλων των απαραίτητων μελετών. Το κόστος των μελετών και της κατασκευής τολμήματος της γέφυρας που βρίσκεται στην Ελληνική επικράτεια εκτιμάται σε 14 εκ».
Το αιτιολογικό του έργου για την Ελληνική πλευρά
Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ, Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Α1. Η κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Τουρκίας έχουν ήδη συμφωνήσει τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Διαδρόμου Μεταφορών Θεσσαλονίκης - Κωνσταντινούπολης, βάσει του Υπομνήματος Συμφωνίας που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 22 Ιανουαρίου 2004 από τους Υπουργούς Μεταφορών και επιθυμούν να προωθήσουν τις σχέσεις φιλίας μεταξύ των δυο χωρών, μέσω της ανάπτυξης υποδομής μεταφορών για την σύνδεση των δυο χωρών.
Α2. Στο ελληνικό έδαφος υπάρχει η Εγνατία οδός και στην τουρκική πλευρά έχουν ήδη αρχίσει εργασίες αναβάθμισης του οδικού άξονα στην επέκταση της Εγνατίας οδός προς την Κωνσταντινούπολη. Η υφιστάμενη διασυνοριακή οδική γέφυρα μεταξύ των δύο χωρών στην περιοχή της συνοριακής διόδου Κήποι - Ipsala είναι πεπαλαιωμένη και διαθέτει μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με συνέπεια να μην επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες της διασυνοριακής διέλευσης των οχημάτων σε περιόδους αιχμής Και ενδεχόμενα να μην πληροί τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας,
Α3. Η δεύτερη διασυνοριακή γέφυρα θα κατασκευαστεί πλησίον της υφιστάμενης οδικής γέφυρας. Η κατασκευή της νέας γέφυρας θα γίνει από την κάθε χώρα, στα πλαίσια της επικράτειας της. Η Εγνατία Οδός Α,Ε. είναι αρμόδιο για την ετοιμασία όλων των απαραίτητων μελετών. Το κόστος των μελετών και της κατασκευής τολμήματος της γέφυρας που βρίσκεται στην Ελληνική επικράτεια εκτιμάται σε 14 εκ. Ευρώ. Με την κατασκευή της δεύτερης διασυνοριακής γέφυρας θα επέλθουν άμεσα οφέλη, όπως:
- Ενίσχυση του μεταφορικού έργου της Εγνατίας οδού, με την σύνδεση της με το τουρκικό οδικό δίκτυο και τον Πανευρωπαϊκό Άξονα IV.
- Μείωση του κινδύνου ατυχήματος, λόγω αμφίδρομης κυκλοφορίας χωρίς διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ των δυο ρευμάτων
- Εξάλειψη του κινδύνου να κλείσει η συνοριακή διέλευση λόγω ατυχήματος στην αμφίδρομης κυκλοφορίας υφιστάμενη γέφυρα.
- Βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας διέλευσης.
- Ενίσχυση τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο πλευρών των συνόρων.
- Προώθηση των σχέσεων φιλίας μεταξύ των δύο χωρών».ΑΠΕ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου