ανακατεύθυνση

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

η Καβάλα φλερτάρει με κρουαζιερόπλοια

Ραντεβού τον Σεπτέμβριο στο Αμβούργο με ναυτιλιακούς πράκτορες και πολυεθνικές του χώρου δίνει η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ ΑΕ), που ετοιμάζεται να συμμετάσχει στη διεθνή έκθεση θαλάσσιου τουρισμού Sea Trade Europe.
Της Λίνας Τσιρέκα
ltsireka@makthes.gr
Μετά το θετικό κλίμα που εισέπραξε στην αντίστοιχη έκθεση του Μαϊάμι, στα μέσα Μαρτίου, ο Οργανισμός Λιμένος φαίνεται να φορτσάρει προκειμένου να
εντάξει την Καβάλα στον θαλάσσιο χάρτη της κρουαζιέρας. Και δεν έχει άδικο, καθώς το 2009, πρώτη χρονιά που προσέγγισαν κρουαζιερόπλοια το λιμάνι της πόλης, ο αριθμός τους άγγιξε τα 25. Έναν χρόνο μετά οι προσεγγίσεις περιορίστηκαν σε 14, λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας. Ωστόσο, με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του λιμανιού της Καβάλας και με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής που συντελούνται, στόχος είναι στην επόμενη διετία ο διπλασιασμός του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που έδεσαν στην πόλη το 2009.
Όπως λέει ο ίδιος, μερίδιο αγοράς από τον τουρισμό κρουαζιέρας αναμένεται να καρπωθεί το λιμάνι της Καβάλας και εξαιτίας των προβλημάτων στη Βόρεια Αφρική αλλά και γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούν σύντομες διαδρομές με λιμάνια σε κοντινή απόσταση. Το λιμάνι της Καβάλας αποδεικνύεται και για έναν ακόμη λόγο θελκτικό, καθώς το τιμολόγιο ανά επιβάτη κρουαζιέρας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Συγκεκριμένα, το ποσό είναι μόλις 33 λεπτά, όταν για το λιμάνι του Πειραιά -ένα από τα πιο οικονομικά στη Μεσόγειο- είναι 45 λεπτά.
Η σημασία μάλιστα που δίνει το λιμάνι της Καβάλας στο κομμάτι της κρουαζιέρας καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι πρόσφατα έγινε επίσημα μέλος του Συνδέσμου Λιμανιών Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise - Association of Mediterranean Cruise Ports). Μέσω της MedCruise o ΟΛΚ θα έχει τη δυνατότητα δικτύωσης με άλλα λιμάνια της Μεσογείου, ενώ παράλληλα θα έρθει σε επαφή με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, από τις οποίες δεν αποκλείεται να προκύψουν συνεργασίες.
Επιπλέον ο ΟΛΚ έχει συστήσει την άτυπη Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού Κρουαζιέρας με τον δήμο, τον εμπορικό σύλλογο και το επιμελητήριο της πόλης, που συνέρχεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Θετικά σημάδια στο Μαϊάμι
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να πραγματοποιηθούν εκ νέου συναντήσεις με πολυεθνικές ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Καβάλας, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του ΟΛΚ στη Sea Trade Cruise Shipping στο Μαϊάμι. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της παραμονής της διοίκησης του ΟΛΚ στο Μαϊάμι πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με μεγάλα ονόματα του θαλάσσιου τουρισμού, όπως η Royal Caribbean International και η Costa Cruises. Παράλληλα επικαιροποιήθηκαν παλαιότερες επαφές με εκπροσώπους των λιμανιών της Σμύρνης και του Τσανάκαλε, οι οποίες αφορούν πιθανή συνεργασία τόσο στο εμπορικό όσο και στο επιβατικό κομμάτι. Αναφερόμενος στα δυνατά σημεία του λιμανιού της Καβάλας σχετικά με την κρουαζιέρα ο κ. Χαλάτσης σημειώνει ότι μεταξύ άλλων διαθέτει ικανά βάθη για πρόσδεση μεσαίων και μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (κρηπίδωμα 1 μήκους 180 μ. και βάθους 10 μ. - κρηπίδωμα 2 μήκους 220 μ. και βάθους 8,5 μ.), νέο επιβατικό σταθμό καθώς και καλή γεωγραφική θέση από και προς την Τουρκία και τη Μαύρη Θάλασσα. Παράλληλα, οι τουρίστες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν μια περιοχή που διαθέτει αρχαιότητες, θρησκευτικούς προορισμούς, παραλίες, φυσιολατρικούς προορισμούς, θεραπευτικό-ιαματικό τουρισμό.
Σημειώνεται ότι σήμερα ο κύριος όγκος της επιβατικής κίνησης που διακινείται από το λιμάνι της Καβάλας είναι προς τη Θάσο (μέσω του λιμανιού της Κεραμωτής) και προς τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη (από το κεντρικό λιμάνι). Το 2010 διακινήθηκαν μέσω των δύο λιμανιών περί τα 2 εκατ. επιβάτες.
Σε ρυθμούς... εκσυγχρονισμού
Μια σειρά από έργα που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε προγραμματίζονται για το άμεσο μέλλον αναμένεται να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των τεσσάρων λιμανιών που διαχειρίζεται η ΟΛΚ ΑΕ. Συγκεκριμένα:
Εμπορικό Λιμάνι “Φίλιππος Β’”. Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο κατασκευής των βόρειων κρηπιδωμάτων του εμπορικού λιμένα. Το συγκεκριμένο έργο είναι προϋπολογισμού 14,3 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωσή του, τον Νοέμβριο του 2011, το λιμάνι θα διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 900 μ., χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων 220.000 τ.μ. και βάθη έως και 12,7 μ. Η προκήρυξη του έργου της επέκτασης του προσήνεμου (νότιου) μόλου του λιμένα “Φίλιππος Β’” κατά 200 μ. θα γίνει στα τέλη Μαΐου, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 13,9 εκατ. ευρώ. Η επέκταση αυτή θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο τις υφιστάμενες κυματικές συνθήκες μέσα στη λιμενολεκάνη του εμπορικού λιμένα.
Παράλληλα με τα δύο αυτά έργα, προχωρά η κατασκευή στεγάστρου επιφάνειας 1.000 τ.μ. στον υφιστάμενο χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων, όπως επίσης και η διαδικασία προμήθειας ενός πρόσθετου γερανού για τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Στα συμπληρωματικά έργα συγκαταλέγονται κτιριακές εγκαταστάσεις (κτίριο διοίκησης, τελωνείο, φυλάκιο πύλης), περίφραξη, έργα οδοποιίας και επιστρώσεων, δίκτυα ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αναμένεται να γίνει η προκήρυξη για την εκπόνηση των αντίστοιχων μελετών, ενώ ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 10 εκατ ευρώ.
Επιβατικό (κεντρικό) λιμάνι Καβάλας. Τον Νοέμβριο του 2010 ξεκίνησαν δύο σημαντικά αλληλένδετα έργα στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας, τα οποία αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά τις κυματικές συνθήκες της λιμενολεκάνης. Πρόκειται για την ενίσχυση και την επέκταση του υφιστάμενου προσήνεμου μόλου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 15 εκατ. ευρώ και με αναμενόμενη ολοκλήρωση στις αρχές του 2013.
Η υλοποίηση των έργων αυτών θα επιτρέψει στην ΟΛΚ ΑΕ να προχωρήσει σε επόμενη φάση και στην τοποθέτηση πλωτών προβλητών εντός του κεντρικού λιμένα, για την εξυπηρέτηση ιδιωτικών και αλιευτικών σκαφών. Ο ανάδοχος έχει εγκατασταθεί ενώ οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Απρίλιο. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2013.
Λιμάνι Ελευθερών (Περάμου). Σε εξέλιξη βρίσκεται στο λιμάνι Ελευθερών το έργο τοποθέτησης πλωτών προβλητών για την πρόσδεση 200 σκαφών, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ. Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με τον τοπικό δήμο και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011.Εφ. "Μακεδονία"

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

το κόστος ανα επιβάτη για την Αλεξ/πολη;