ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ κ. ΚΑΤΣΕΛΗ
Κυρία Υπουργέ,
Βρίσκεστε σε μια περιοχή που η συντριπτική πλειοψηφία του λαού ζει στην ανέχεια. Η ανεργία και η φτώχεια εξαπλώνεται και βαθαίνει. Στην ύπαιθρο κυριαρχεί η ερήμωση και εγκατάλειψη. Τα χωριά μας αργοπεθαίνουν. Οι πόλεις μας μαραζώνουν. Για όλα αυτά και πολλά άλλα ευθύνεται η πολιτική που εφαρμόστηκε όλα αυτά τα χρόνια από τις κυβερνήσεις σας και της Ν.Δ.
Επιχειρήσεις που επιδοτήθηκαν από τα λεφτά του λαού μέσω των αναπτυξιακών νόμων και άλλων «επιχειρησιακών» προγραμμάτων έκλεισαν (Λαναράς, ΘΡΑΚΗ Α.Ε., Αρίστος Φίλης, Μανιτάρια κλπ.) ή έφυγαν ξαναεπιδοτούμενες από διάφορα προγράμματα στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, αφήνοντας τους εργαζόμενους απλήρωτους. Έχουμε ένα στην κυριολεξία νεκροταφείο κουφαριών στην Βιομηχανική Περιοχή Αλεξ/πολης από επιχειρήσεις που είτε δεν λειτούργησαν καν, είτε μετά από ένα διάστημα έκλεισαν.
Δημόσιες και Συνεταιριστικές επιχειρήσεις της περιοχής (όπως Βιομηχανία Ζάχαρης Ξάνθης, ΣΕΒΑΘ, ΣΕΠΕΚ) έκλεισαν με αποτέλεσμα εκατοντάδες χαμένες θέσεις εργασίας ή ξεπουλήθηκαν στο μεγάλο κεφάλαιο (ΒΦΛ, Ροδόπη).
Άμεσα θα βγούν στο σφυρί, δηλαδή θα ξεπουληθούνε οι Βιομηχανία Ζάχαρης, και η ΣΕΚΑΠ.
Με την σημερινή σας επίσκεψη θέλετε να αποπροσανατολίσετε τους εργαζόμενους που κινδυνεύουν άμεσα με το φάσμα της ανεργίας και της φτώχειας, όπως είναι και οι εκατοντάδες άνεργοι και οι οικογένειές τους.
Οι χώροι εργασίας έχουν μετατραπεί σε κάτεργα, αφού οι εργοδότες πετσοκόβουν με το έτσι θέλω τους ήδη πενιχρούς μισθούς των εργαζομένων, μειώνοντας τις ώρες εργασίας ή χρησιμοποιώντας τους όποτε θέλουν και όπως θέλουν.
Με την κατάργηση της ΕΣΣΕ και προωθώντας τις επιχειρησιακές συμβάσεις υλοποιείται τις απαιτήσεις των εργοδοτών, επίσης με τις ατομικές συμβάσεις που προωθείται θέλετε να καλυφθεί το «κενό» των επιχειρησιακών συμβάσεων. Δηλαδή, όπου δεν υπογράφονται επιχειρησιακές, θα προωθούνται οι ατομικές πρόκειται για μια πρακτική που η εργοδοσία ήδη χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο.
Για μια ακόμη φορά, ότι εργοδοσία και κυβέρνηση βαδίζουν στην ίδια κατεύθυνση και έχουν κοινό μέτωπο απέναντι στους εργαζόμενους. Κοινό μέτωπο για την ολοκληρωτική αποσάθρωση των συλλογικών συμβάσεων και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, με τελικό στόχο τη μείωση των μισθών - είτε αυτή εκφράζεται με τις επιχειρησιακές, είτε με τις ατομικές συμβάσεις εργασίας - προκειμένου να καταστήσουν ακόμη πιο φθηνή την εργατική δύναμη. Και όλα αυτά που προωθείται δεν έχουν καμιά σχέση με τα ελλείμματα και το χρέος.
Πάτε να καταργήσετε και αυτό το πενιχρό επίδομα ανεργίας για πολλούς άνεργους λέγοντας ότι δεν υπάρχουν λεφτά, και από την άλλη επιδοτείτε τους εργοδότες για τσάμπα εργατικό δυναμικό.
Κάνετε λόγο για προγράμματα - «στήριξης της εργασίας» και «ανάχωμα στην ανεργία». Ωστόσο, αυτά που εξαγγέλλετε αφορούν τα γνωστά προγράμματα ανακύκλωσης ανέργων και κατά βάση χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, με τα οποία επεκτείνεται και καθαγιάζεται η «ευκαιρία» σε προσωρινή απασχόληση.
Με την πολιτική σας θέλετε το κράτος να απαλλαγεί και από αυτή τη στοιχειώδη άσκηση κοινωνικής και προνοιακής πολιτικής και να ενισχυθεί περισσότερο η επιχειρηματικότητα.
Οι «κοινωνικές επιχειρήσεις» που προωθείτε θα λειτουργούν στην ουσία με τους κανόνες της αγοράς, θα προσπαθούν να είναι ανταγωνιστικές. Αυτό σημαίνει ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες και φθηνοί εργαζόμενοι.
Σημαίνει ότι αν μια «κοινωνική επιχείρηση» που δραστηριοποιείται σε ευαίσθητους κοινωνικούς τομείς, όπως η φροντίδα ΑμΕΑ, ηλικιωμένων, παιδιών, η επανένταξη πρώην τοξικομανών κλπ., δεν αντέξει στους νόμους της αγοράς, ή θα κλείσει, αφήνοντας «ξεκρέμαστους» αυτούς τους ανθρώπους και ξανά άνεργους τους ανέργους που τη συνέστησαν, ή θα πουλά υποβαθμισμένες και περιορισμένες υπηρεσίες που δε θα καλύπτουν τις ανάγκες των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. (Όπως έγινε και με την ψυχική υγεία).
Σημαίνει ότι το μεγάλο κεφάλαιο θα βρει έτοιμο το έδαφος να διεισδύσει και να επενδύσει σε αυτούς τους τομείς. Επιπλέον, η ευθύνη του κράτους για προστασία των ανέργων μετατρέπεται σε «ευθύνη» της αγοράς.
Όλα αυτά είναι υποκρισία και εμπαιγμός των εργαζομένων, δεν είναι παρά διαχείριση της ακραίας φτώχειας, δηλαδή ένα ξεροκόμματο. Το υπουργείο σας δεν είναι υπουργείο εργασίας αλλά εργοδοσίας.
Για την ουσιαστική ανακούφιση των ανέργων
Διεκδικούμε:
Επίδομα ανεργίας 1.120 ευρώ για όλους τους ανέργους για όσο διαρκεί η ανεργία.
Απλοποίηση των προϋποθέσεων για τη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας, επέκτασή του σε όσους έκλεισαν τα μαγαζιά τους ή εργάζονται περιστασιακά.
Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, με ανανέωση των βιβλιαρίων του ΙΚΑ και των άλλων Ταμείων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μείωση 30% των τιμολογίων ΔΕΚΟ με παράλληλη απαγόρευση της διακοπής παροχής νερού, ρεύματος και σταθερού τηλεφώνου.
Χορήγηση δωρεάν κάρτας απεριορίστων διαδρομών στις αστικές συγκοινωνίες.
Ο χρόνος ανεργίας να υπολογίζεται ως συντάξιμος χρόνος ασφάλισης και να βαρύνει το κράτος και τους εργοδότες.
Διαγραφή χρεών από τόκους και πάγωμα αποπληρωμής δανείων για όσον καιρό κάποιος είναι άνεργος.
Κρατική αγορά συγκέντρωσης και διάθεσης τροφίμων σε ανέργους.
Δωρεάν παροχή πακέτου απαραίτητων σχολικών ειδών για τα παιδιά των ανέργων.
Ο χρόνος της άδειας λοχείας και της ειδικής 6μηνης άδειας μητρότητας (Ν. 3655/2008) να υπολογίζεται ως χρόνος εργασίας και όχι ασθενείας, ώστε να δικαιούται η μητέρα επίδομα ανεργίας σε περίπτωση απόλυσής της μετά την άδεια.
Πλήρη κάλυψη του κόστους των σπουδών για φοιτητές που οι γονείς τους είναι άνεργοι και φτωχοί αγρότες.
Καμία απόλυση συμβασιούχων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Προσλήψεις στους τομείς Υγείας, Πρόνοιας, Εκπαίδευσης και σε άλλα έργα κοινωνικών υποδομών.
Να αρθεί ο περιορισμός για τα παιδιά των ανέργων που δε γίνονται δεκτά σήμερα στους Παιδικούς Σταθμούς. Να χορηγηθούν 1.000 ευρώ ετήσιο εφάπαξ βοήθημα για κάθε παιδί των εργαζομένων και των ανέργων από 100 που ισχύει σήμερα.
Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, που είναι το βασικότερο δικαίωμα του ανθρώπου, με στόχο την εξαφάνιση της ανεργίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου